Thursday, April 4, 2013

Havregrynsgröt med frysta blåbär- som medicin vid förstoppning



Ända sedan jag blev gravid har problemet med förstoppning varit det stående problemet. Jag har provat HUSK lindroos, vilket har hjälpt, dock svårdrucket och i princip omöjligt att få ned utan att kväljas under den första trimestern. Då den andra trimestern inleddes var jag less kunde inte röra på mig pga smärta i bäckenet. Nu äntligen vid tredje trimestern har jag börjat använda både HUSK lindroos som jag blandar i en petflaska och tar rikligt med vätska, samt äter en helt delikat och förstoppningshjälpande gröt till frukost. Som toppen över i:et, frysen får allt mer plats och magen får mängder med antioxidanter. Här kommer mitt recept:

Ca 1-2dl frysta blåbär
1 port havregrynsgröt
Socker eller honung

Häll först i de frysta blåbären i tallriken, sedan den färdiggjorda varma havregrynsgröten ovanpå som ett lock. Sist lite socker eller honung för att göra det hela lite sötare. SMASK!! och det bästa av allt- mjölken håller sig iskall under hela måltiden!

No comments:

Post a Comment